- Home>
- Blog Makaleleri >
- Blog İşini Ciddiye Alanların Okuması Gereken 10 Kitap
İnsanların en büyük dostunun kitaplar oluğunu düşünenlerdenim. Geçtiğimiz günlerde yaptığım kitap çekilişine gösterilen ilgiden anladığım kadarıyla benimle aynı fikirde olan pek çok okuyucum var. Okuduğum her kitap bende mutlaka bir etki bırakmıştır. Her birinin bana çok şey kattığını düşündüğüm için öğrencilik yıllarımda beri ne kadar yoğun olsam da kitap okumaya mutlaka vakit ayırmışımdır.
Bir blog yazarını başarıya götüren yollardan birinin de çok okumaktan geçtiğini düşünüyorum. Blog dergi, gazete, kitap farketmez. Çok okuyan blogcuların yazılarındaki farkı hemen görebiliyorsunuz. Madem konumuz kitaplar ve bloglar sizler için küçük bir araştırma yaptım ve blog işini ciddiye alan kişilere çok faydalı olacağını düşündüğüm kitapları bir araya getirdim. Önermesi benden, okuması sizden.
1. İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri
A. Korhan Odabaşı, Koray Odabaşı
Kuralları kullanıcılar tarafından koyulmaya başlanan yeni web ortamında başarılı olmak için her zamankinden fazla çalışmak gerekiyor. İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri kitabı, böyle bir ortamda neler yapmanız gerektiği konusunda net açıklamalar içermekte ve güncel bilgiler sunmaktadır.Kitabın ilk bölümünde, hızla değişen web ortamında başarılı olmak konusunda neler yapabileceğinizi öğrenecek, çeşitli analizler yoluyla web ortamında doğru konumlandırma ve doğru e-stratejiyi belirlemek konularında bilgi sahibi olacaksınız. Web varlığınıza trafik yaratmak konusuna odaklanan ikinci bölümde, arama motorlarında önde gelmek için web sitenizde ve web ortamında neler yapmanız gerektiği konusunda kapsamlı bilgi sahibi olacaksınız. Web ortamında diğer siteler üzerinde nasıl pazarlama yapabileceğinizi öğrenecek, görsellik, içerik ve zamanlama bakımından e-bültenleri en etkili şekilde nasıl kullanabileceğiniz konusunda bilgi sahibi olacaksınız.
2. Blog Çağı
Ceyda Aydede
Siz kimsiniz? Dünyanın bunu bilmesini ister misiniz? Ne Satarsınız? Daha fazla, çok daha fazla satmak istermisiniz? Tüm bunları bloglar sayesinde yapabilirsiniz. Blog yoluyla hem dünyaya bağlanabilir hem de hiç tanımadığınız insanlara ve mekânlara ulaşabilir, şirketlere ve pazarlara adınızı duyurabilirsiniz. Dünyada yaklaşık 35 milyon çalışan her gün blogları ziyaret ediyor ve 3,5 saatini bloglarla geçiriyor. Yani günde en az 40 dakikalarını blog ziyaretlerine ayırıyorlar. Şimdi iş dünyası blogçuluğun gücünü görmekte ve kontrol altında tutup yönetmeye çalışmaktadır. Gerçek liderler için sanal günlük tutmak bir zorunluluktur. Aynı şeyi siz de şirketiniz için yapmalısınız. >Pazarlamanın Blog Çağı ile blog nedir, etkin biçimde nasıl kullanılabilir, pazarlamada bloglardan nasıl faydalanılabilir gibi sorularınız cevap buluyor.
3. Sosyal Medya 101
Murat Kahraman
Pazarlama veya iletişim alanında çalışıyorsanız sosyal medya sizin de son dönemde en çok duyduğunuz terimlerden biri olmalı. Peki, bu sosyal medya nedir? Diğer bazı online pazarlama araçları gibi gelip geçici bir moda mı? İnternette başka örneklerine şahit olduğumuz gibi patlayıp yok olmaya hazır bir balon mu? Yoksa gerçekten gözardı edenlerin büyük fırsatlar kaçıracağı sosyal medya artık günlük hayatımızın rutinlerinden biri. Her gün hepimizin hayatında bu kadar çok yer alan bir mecrayı gözardı etmek sadece önemli bir fırsatı kaçırmaktan çok daha ciddi bir hata olacaktır. Murat Kahraman ilk adımı atmanız için size bir fırsat sunuyor. Türkiye'den verilmiş sosyal medya uygulamaları örnekleriyle desteklenen kitap sosyal medyada yer almak isteyenler için kılavuz niteliğinde.
4. Blog Pazarlama
Erkan Akar
Satış ve pazarlamanın yeni silahı olan Blog internet dünyasının bir ürünü.E-ticaret ve pazarlama alanında yayınları olan Erkan Akar yeni kitabıyla Blogla pazarlamayı anlaşılır bir dille bizlere anlatıyor. Batıda iş dünyası ve pazarlamacıların yeni gözdesi haline gelen Bloglar pazarlama alanında adeta bir devrim yaratıyor. Web sitelerinin bir türü olan Blog internetin en dinamik yüzü. Kişisel, politik, turistik, eğitsel vb amaçlarla bloglar her alanda güçlü bir iletişim ortamı sağlıyor. Pazarlama alanında ise yeni bir silah olarak karşımıza çıkıyor. Blogla Pazarlama, işletmelerin müşterileriyle karşılıklı konuşma formatında gerçekleştirdikleri düşük maliyetli ve etkili bir satış tekniğidir. Bu yolla ,etkili geri bildirim alınabilmekte ve müşteriyle sorunsuz iletişim kurulabilmektedir.O halde işletmeler hiç vakit kaybetmeden bir Bloğa sahip olmalıdırlar.
5. Çıplak Sohbetler
Robert Scoble, Shel Israel
Bloglar kurumların hedef kitleleriyle iletişim davranışlarını nasıl baştan sona değiştiriyor? Son zamanlarda "blog" sözcüğü sıkça duyulur oldu."İnternet günceleri" sanal dünyayla haşır neşir olanların uğrak yerlerinden biri haline geldi. İş dünyası bu büyük değişimin dışında kalamazdı, kalmadı da... Microsoft'tan IBM'e GM'den küçük ölçekli şirketlere artık kurumlar da kendilerine blog ediniyorlar. Microsoft'a "insan yüzü" kazandırmasıyla meşhur blogçu Robert Scoble ile Shel Israel'in bir bir iddiası var: Blogsuz Şirket Kalmayacak!
6. İnternette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı
Al Ries, Laura Ries
Bir web siteniz olmasa da... İşlerinizi Internet üzerinden yürütmeseniz de... Sunduğunuz ürün yada hizmet asla sanal ortamda satılamayacak olsa da... Internet işinizi mutlaka etkileyecektir. Çünkü Internet yalnızca yepyeni bir iletişim aracı değil, tüm ekonomiyi içine alacak, yepyeni bir iş ortamı aynı zamanda. Bu ortamda oyunun kuralları çok farklı. Gerçek hayatta işe yarayan pek çok strateji ve taktik burada başarısızlığa yol açabilir. Gerçek dünyanın markalarını web'e taşıyarak Internet'te başarılı olabilmek mümkün değil. Internet'in özelliklerine uygun, yepyeni ve özel markalar yaratmanın kurallarını bilmeli ve acele etmelisiniz; çok acele etmeli...
7. Uzmanından SEO
Kaan Gülten
SEO Uzmanından öğrenilir. Türkiye'de arama motorlarına SEO yazınca ilk sırada çıkan seohocasi.com’un geliştiricisi ve kurucusu Kaan Gülten'in kendine özgü sade ve anlaşılır üslubu ile kaleme aldığı bu kitapla beraber hiç bilinmeyen SEO teknikleri gün yüzüne çıkıyor. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Ve bu kitapla beraber bu bilgileri resimli anlatımla kolay yoldan öğrenebilirsiniz. SEO Araçlarını, SEO’nun gelişim sürecini bu kitapla öğrenin.
8. Blogdan Al Haberi
Zeynep Atikkan, Aslı Tunç
Yazılı basın her anlamda küçülmeyi sürdürür ve Wikileaks olgusu gazeteciliği yeniden tanımlarken gazeteci-yazar Zeynep Atikkan ve akademisyen Aslı Tunç, bu ortak çalışmalarında siber aleme ilişkin şaşırtıcı tespitlerini hızlı ve çarpıcı bir dille aktarıyor. Blogdan Al Haberi, dijital devrimle gelen değişimi ve bu baş döndürücü sürecin dışında kalanların yaşam alanlarının ne kadar daralacağını gözler önüne seriyor. On yılını geride bakan blog âleminin izinde Atikkan ve Tunç, ABDden Mısıra, Türkiyeden Endonezyaya uzanan geniş bir yelpazeden dünyanın en ünlü blogcularıyla ve dijital medya uzmanlarıyla birbirinden ilginç söyleşiler yapıyor ve bu yeni medya ekosistemini anlamaya yönelik analizlerini dünya ölçeğinde bir yaklaşımla sunuyorlar. Konusunda bir ilk olma özelliğini taşıyan bu çalışma, gazeteciliğin nereye doğru gittiğini, dijital eylem ve sanal demokrasi kavramlarını ve blogların ekonomik boyutunu sosyal medya olgusunu gözden kaçırmadan ele alıyor. Bu kavramlara geniş bir perspektiften bakan Blogdan Al Haberi, Türkiyede sanal alemin içinde bulunduğu durumu da analiz ederken ortaya çıkan tablonun dramatik sonuçlara yol açabileceğine vurgu yapıyor. Son derece akıcı bir üslupla yazılan, her cümlesiyle düşündüren ve ufuk açan Blogdan Al Haberi, en tepesinden en alt kademesine yazılı basın mensuplarının, iletişim öğrencilerinin, siyasetçilerin ve toplum bilimcilerin asla kayıtsız kalamayacağı bir eser.
9. İnternet Ortamında Pazarlama
Ramazan Aksoy
Günümüzde turistlik seyahatler, perakendecilik, otomobil alım– satımı v.b ürünlerin birçok pazarlama uygulaması internet ortamında gerçekleştirilmektedir. Internet, doğası gereği, çok hızlı etkileşim olanağı sunan, zengin sunum olanaklarına sahip, mesafenin önemini aşındıran ve nispeten çok düşük maliyetli bir teknolojidir, internetin etkilediği alanların başında da pazarlama bilimi gelmektedir. İnternetin Parklı özellikleri, geleneksel pazarlama uygulamalarına alışık olan yönetici ve akademisyenlerin ezberini bozmaktadır. Birçok ürün ve hizmetin geleneksel sektör uygulamaları günümüzde tamamen internet ortamında gerçekleştirilebilmektedir. Kitap, esas itibari ile geleneksel pazarlama ile internet ortamında pazarlama uygulamalarını bir arada ele almaktadır. Bunun sebebi, bütün okuyucuların pazarlama bilimi jargonunu bilmiyor olabileceğidir. Böylece, kitabı okuyan tüketici temel bir pazarlama eseri okumamışsa bile, bu konularda özet bilgilere de ulaşabilecek ve dönüşümün nasıl yaşandığını daha iyi değerlendirecektir. Bu yönüyle kitap, hem pazarlamanın ulaştığı en son nokta olan internet ortamında pazarlama konusunda eğitim alan öğrencilerin hem de konu ile ilgili herkesin başvuracağı güncel bir kaynaktır.
10. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler
İdil Sayımer
Elektronik iletişim araç ve sistemlerinin kısa sürede tüm dünyada yaygınlaşmasıyla, gerçekle görüntüyü birbirinden ayırabilmenin güçleştiği bir sanal dünya düzeni yaşamaktayız. Sanal ortam gerçek dünyadan farklı bedensiz bir ortamda yarattığı özgürlük alanı ile geniş bir kitlesel etki ve çekim oluşturmaktadır. Öte yandan bilgi ve iletişim teknolojilerince sağlanan olanaklardan en üst düzeyde yararlanan gelişmiş ülkelerin kazandığı küresel rekabet üstünlüğü, onların gelişmemiş ülkeler üzerinde yeni bir tür sömürgecilik yaratmakta oldukları kaygısını da beraberinde getirmektedir. Sayısal uçurum, gelişmekte olan ülkelerin ve toplumun belli kesimlerinin bilgiye ulaşmasında yaşanan eşitsizlikten kaynaklanmakta ve bu ülkelerin enformasyon toplumuna dönüşüm süreçlerini yavaşlatmaktadır. Sanal ortamın sunduğu özgür ve demokratik dünyada daha fazla seslerini duyurma olanağı bulan birey ve kitleler bir taraftan da çokseslilikten kaynaklanan bilgi kirlenmesi içinde kendilerine ait birçok bilgiyi açığa çıkartarak kolay erişilebilir, etkilenebilir ve gözetlenebilir duruma gelmektedir. Bu bağlamda yeni iletişim teknolojilerinin hangi küresel aktörlere hizmet ettiği sorusu akademik dünyada giderek daha fazla tartışılmaktadır.
Kitapların altında okuduğunuz açıklamalar tanıtım bültenlerinden alınmıştır. Kitaplarla ilgili şahsi fikir ve gözlemlerim değil. Henüz bu kitapları okumadığım için kendi düşüncelerimi yazamadım.