• Posted by : Unknown 29 Ağustos 2012 Çarşamba

    Annemin yıllardır vermediği izini en sonunda 2012 yazında aldım ve gidip bir pet shoptan muhabbet kuşlarımı aldım :) Bundan 3-4 yıl kadar önce güzel yeşil bir muhabbet kuşum daha vardı. Maalesef kuşum çok yaşlandığı için ölmüştü. O zamandan bu zamana kadar annemden bir türlü muhabbet kuşu almak için izin koparamamıştım. En sonunda izini aldım ve 2 ay önce iki tane muhabbet kuşu aldım:)

    İsimlerini ararken aslında çok düşünmedim. İsimler belliydi aslında :) Behlül ve Bihter :))) Şu an için aramız çok iyi kuşlarım ile. Tek bir muhabbet kuşu alıp konuşturmayı düşündüm ama sonradan kuşumu yanlız bırakmak istemedim ve iki tane almaya karar verdim.

    muhahbbet kuşum behlül

    muhahbbet kuşum bihter


    Belki bilmeyenler ya da inanmayanlar vardır. Erkek olan ve kafesinde tek olan mubabbet kuşlarına gerekli eğitimi verirseniz konuşuyorlar. Daha doğrusu sizin söylediklerinizi taklit ediyorlar. Benim ölen muhabbet kuşum 4 kelime söylüyordu. Ama maalesef yaşlandı ve öldü. Ayrıca eğer bir muhabbet kuşu alacaksanız, yaşının küçük olmasına dikkat edin. Çünkü yavru kuşlara eğitim vermesi daha kolay. Yaşı ilerlemiş kuşlarla anlaşması biraz zor oluyor. Eğer mümkünse, muhabbet kuşunu yem yemeye başladığı anda alabilirsiniz. Kuşunuzun elinize alışmasını istiyorsanız, ona elinizde yem verin. Bu şekilde kuşunuz küçüklükten elinize alışacaktır.

    Benim Behlül ve Bihter ile aram çok iyi :) Şu an için ikiside elime alıştılar. Ama omuzuma koyduğum zaman ikisi de durmuyorlar. Yavaş yavaş omuzumda durmaya da alıştırayım onları da sizlerle bir de öyle fotoğraf paylaşayım. Muhabbet kuşları ile ilgilenince, benim sinir stresim gidiyor. Çok iyi geliyorlar insana. Bir de alışınca onlar size süper oluyor. Şu an için kuşlarımı beni görünce kafesin için de oyun oynuyorlar. Elimi uzatıyorum hemen üstüne konuyorlar. O şekilde kafesin içinden çıkarıyorum. Uzun süre elimde oynadıktan sonra ise bırakıyorum evin içinde uçuyorlar, oynuyorlar :) Mükemmel bir şey bence. Eğer muhabbet kuşu almak istiyor ama karar veremiyorsanız, bence mutlaka alın derim size.

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan