- Home>
- Google dökümanlar >
- Google Drive İnternet Arama Özelliğini Kullanma
Posted by : Unknown
14 Nisan 2013 Pazar
Blog yazınızı, Google Drive Dökümanlar ile yazıyorsanız, yazı içinde internet
araması yaparak daha geniş bir kullanım sağlayabilirsiniz. Yazınız için geniş bilgi sağlayan, Google aramalarını kullanmak için yapılması gereken işlemler.
⇒ Kelimeyi seçin ⇒ Maus sağ tıkla ⇒ Şunu Araştır Google Drive yazısına tıklayın.
⇒ Sağ taraf da İnternet aramaları sekmesi açılacaktır.
Yukarıda 1. sırada yazılı olan Google Drive bağlantı linki anlattığım sekmeden eklenmiştir.
⇒ Yazı içindeki kelimelerinize bu uygulama ile, link bağlantıları da ekleyebilirsiniz.
Drive Sağ sekmede Arama özelliklerini kullanma ;
2. Arama sonuçları üzerine maus'unuzu yanaştırdığınız, gizli modda olan üç yeni sekme göreceksiniz.
- Önizleme
- Bağlantı ekle
- Önizleme : İlgili yazı bağlantısının hemen yanında yazının görseli çıkacaktır. Görsele tıkladığınızda yeni bir sekmede açılacak olan sayfadan istediğiniz bilgiyi edinebilirsiniz.
- Bağlantı ekle : Yazınızın içinde yapacağınız her arama için özel sayfaları açacaktır. Bu açılan sayfadan arattığınız kelimeyi seçip yazıya bağlantı veren link’i oluşturabilirsiniz.
- Alıntı yap : Arama çubuğunda herhangi bir yazıyı seçerek sayfanıza ekle seçeneği yazıyı aktarabilirsiniz. Sayfanızın hemen altında yazıya bağlantı veren bilgiler çıkacaktır.Blog alıntılar hakkında yazımı okuyabilirsiniz. Alıntılarda mutlaka sayfaya bağlantı veren linkleri eklemeden işlem yapmayın.
NOT: Blog dışı, Resimlerinizi mutlaka kendi barındırıcınızda depolamayı unutmayın.
Yazımı kısa tutarak diğer eylemler konusunu, bir sonraki yazımda devam edeceğim. Yukarıda anlattığım konuyu incelediğinizde sizde birçok uygulama hakkında bilgi edineceksiniz.Sizlere tekrar hatırlatmak da fayda gördüğüm, Google Dökümanları bir editör gibi kullanmanızdır. Konu hakkında anlaşılmayan bölümler için, Dünya üzerinde hangi ülke olursa olsun, yorumlar bölümünden sorunuzu sorabilirsiniz. Google’un gücünü kullanmaktan çekinmeyin.