- Home>
- Blog İpuçları >
- Niş Blogculuk Kavramı
İnternette kendini “genel blog” ve “güncel blog” olarak adlandıran blogların sayısı oldukça fazla. Bu güne kadar o tarz bir blog oluşturmadığım için neden “genel” ya da “güncel” blog olmayı tercih ettiklerini bilmiyorum. Belki daha çok trafik alıyordur, belki yazacak bir şeyleri yoktur…. Ancak bu şekilde blog yazarak ne kadar başarılı olabilirsiniz ya da ne kadar keyif alabilirsiniz takdir sizin.
Hani bir söz vardır, “Her konuda bir şeyi bileceğine bir konuda her şeyi bil” diye. İşte ben bu prensibin bloglara da uygulanmasından yanayım. Her konuda bir şeyi yazacağınıza bir konuda her şeyi yazın. İşte tam bu noktada “Niş Blogculuk” kavramı devreye giriyor.
Niş Blogculuk Nedir?
Niş kavramı pazarlamada belli bir ürün veya hizmete ihtiyaç duyan mikro ölçekli kitleye yönelik yapılan pazarlama faaliyetlerine verilen isimdir. Blogculutaki niş kavramı da aynı pazarlamada olduğu gibi belli bir kitleye hitap eden mikro ölçekli bir konuda blog yazmaya denir. Bir grafikle açıklamak istiyorum.
Teknoloji konulu bir blog, alttaki tüm konuları kapsadığından daha mantıklı gibi gözükebilir. Peki gerçekten öyle mi? Bilgisayarlarla ilglilenen biri, teknoloji blogları yerine bilgisayar konusunda yayın yapan bir blogu tercih eder. Daha da özele indirgersek, Notebooklarla ilgilinenen bir kişi her türde bilgisayarla ilgili yayın yapan bir blog yerine özellikle notebooklarla ilgili yayın yapan bir blogu tercih eder. Son olarak HP marka notebook kullanan biri olduğunuzu düşünün. Diğer HP notebook kullanıcılarının bir araya geldiği ve sadece HP notebooklarla ilgili bilgilerin olduğu bir blogu tercih etmezmisiniz? İşte burada HP notebook konusunda yayın yapan blog bir niş blogdur.
Yani mikro ölçekli belli bir kitleye hitap eden blog yazma işine niş blogculuk diyebiliriz.
Niş Blog Yazmanın Avantajları
- Aslında bir kıyaslama yapacak olursak; teknoloji konusu 1 milyon kişiye hitap ederken HP notebook konusu 1000 kişiye hitap ediyordur. Ancak bloglarda önemli olan geri dönüşüm ve etkileşimdir. Bu durumda 1000 kişilik kitleden aldığınız geri dönüşüm, 1 milyon kişilik kitleden aldığınız geri dönüşümden daha fazladır.
- Niş bloglarda sadık bir okuyucu kitlesi oluşturmak çok daha kolaydır. Hedef kitleniz çok belli olduğundan onlara ulaşma ve blogunuza bağlama konusunda çok sıkıntı çekmezsiniz.
- Niş blogların arama motorlarında üst sıralarda çıkması da muhtemeldir. Niş bir blogun odaklandığı anahtar kelimeler belli olduğundan ister istemez o kelimelere göre blogunuzu optimize edersiniz. Bu da anahtar kelimenizde üst sıralarda çıkmanızı sağlar.
- Niş blog yazmak, yazdığınız konuda otorite sahibi olmanızı sağlar. Bu otorite size ilerleyen zamanlar kariyer fırsatları, reklam fırsatları, sponsorluk fırsatları gibi pek çok avantaj sağlar.
Son olarak kişisel blog yazanlara bir mesaj vererek yazımı bitireceğim. Eğer her şyden bağımsız olarak kendi düşüncelerinizi, fikirlerinizi yaşadıklarınızı yazdığınız bir blogunuz varsa yukarıda yazdıklarımı sakın dikkate almayın. Aynı şekilde yazmaya devam edin. Ben de ilk fırsatta aranıza katılmak istiyorum :)