• Posted by : Unknown 12 Şubat 2014 Çarşamba

    Blogger Etiket nasıl kullanılır hakkında İpuçları
    Blogger, blog yazılarınızı filitreleyen etiketleri en verimli biçimde değerlendirerek blogunuzu etiket çöplüğünden kurtarıp, daha verimli bir blog nasıl oluşturabilirsiniz? Yeni Blog kurmak isteyen veya eski blog yazarlarının dikkat etmesi gereken en önemli konulardan biri blogger yazı panelinde bulunan etiketleme sistemidir. Yazılarınıza çok fazla etiket eklemek suruti ile Google arama sonuçlarında blogunuzun bulunucağı düşünceniz mevcut ise, bu düşünceden hemen vaz geçin. Blogger etiketleme sistemi Search yani Arama özelliği kodunu kullanır.
    Ancak Blogger yapısı gereği Google arama bootları Search özelliğini tanımayacak şekilde yapılandırılmıştır. Bu nedenle arama sonuçlarında yazılarınız için kullandığınız etiketleme geçerli değildir. Burda hemen aklımıza şu soru geliyor! Etiketlerimiz, Google arama sonuçlarında görülmüyor ise yazılarımız nasıl değerlendiriliyor? 

    Yazı içeriğinde anlatılmak istenen konunun özeti metin içinden seçilerek öneri ve tanıtım amaçlı kullanılıyor. Yazı içeriğinizde konunun özetini ve önemini vurgulama SEO olarak büyük önem taşıyor. Yazı içerik etiketini çok fazla kullanmak, etiket çöplüğü ismi ile anılır. Etiketleri menü başlıklarında kullanmak için yazılarınızı kategorize etmeniz gerekir. Hemen bir örnekleme yaparak konuyu daha iyi anlamanızı sağlayalım.

    Örnek kategori ismi : Çorbalar, Tatlılar, Örgüler, Beyaz eşya, vs. gibi uzatabilirsiniz. Bu tür etiketleri birçok siteye bakarak kategorinizi şekillendirebilirsiniz. Ancak unutulmaması gereken bir konu daha vardır. Blogger tek etiket kullanır. Blogger'un Alt etiket sistemi yoktur. Kategori örneğimizde belirttiğimiz Çorbalar başlığı altında birçok çorba tarifi sunabilirsiniz. Tüm anlatım yazılarınızı, Çorbalar etiketine bağlayarak, okuyucularınız çorbalar etiketine tıkladığında tüm yazılarınızı okuyabilir. Menü başlıklarına Kategori nasıl yapılır ile ilgili bilgileri bağlantı linkinden okuyabileceğiniz gibi blog’umun başlık kısmında Menü oluşturma yazısına tıklayarak da ulaşabilirsiniz.

    Etiket kullanım ipuçlarından bahsetmiştik hemen inceleyelim.
    1. Yazı içinde 3 veya 4 dahili bağlantı linki kullanın. Dış bağlantı linklerinin çok fazla olmamasına dikkat edin. Büyük sitelere verdiğiniz dış bağlantının, size bağlantı vereceği düşünceniz var ise bu düşünceden vaz geçin. Bu durum yazı kalitesi , arama sonuçları, index alma, Seo kuralları, sosyal etkileşim gibi birçok faktörlere bağlıdır.
    2. İçeriğinizi en iyi anlatan kelimeleri kalın olarak, altı çizgili gibi vurgular ile belirleyin. Tabi çok fazla abartıya kaçmayın. Vurgu ölçeğiniz 3 veya 4 kelimeden fazla olmasın.
    3. Yazı başlığı, konunun özeti ile bütünlük kazanmalıdır. Yani pasta ile ilgili bir konu ise vurgunuz pasta ile olmalıdır. Pasta anlatımında bilgisayar kelimesini vurgulayarak arama bootlarının kafasını karıştırmayın. Yazınız pas geçilir.
    4. Çok fazla etiket eklemeyin. Belirli bir etiket grubu oluşturarak bunları kategori olarak kullanın.
    5. Resimlerinizi arama bootlarına tanıtan tanıtım yazısını, .txt (aramalarda etiket olarak çıkabilir) mutlaka yazın. Unutmayın arama bootları resimleri okuyamazlar. Bootlar .img kodunu tararken ne ile ilgili olduğunu yazdığınız anlamlı yazıdan anlayarak yazınız ile ilişkilendirip SEO raporu hazırlarlar.
    6. Picasa, blog’unuza %10 okuyucu taşıyan bir araçtır. Resimlere açıklama yazmak okuyucu sayınızı arttıracaktır.
    Blogger özel tasarım şablon kullanıyor iseniz blog menüsünde, Tema Tasarım konusunu incelemenizi tavsiye ederim.

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan