• Posted by : Unknown 19 Aralık 2012 Çarşamba

    Önümüzde bizi bekleyen, keyifle yazılar yazmaya devam edeceğimiz koca bir yıl var. Çoğumuz için blog yazmak bir tutku haline dönüştüğü için 2013 yılında da yazmak için sabırsızlanıyoruz. Yani yeni yıla hazırız. Peki ya blogumuz? Blogumuz 2013 yılına hazır mı? Hazırlamak için neler yapabiliriz?

     

    labirent

     

    1. Performansınızı Değerlendirin

     

    2013 yılında blogunuzun performansını arttırmak için öncelikle 2012 yılının performansını değerlendirin. Ziyaretçilerinizin sizden ne istediğini, en ok hangi içeriklerin ilgi gördüğünü vs. analiz edin. 2013 yılında yazacağınız yazılarda bu verileri göz önünde bulundurun. Blogunuzun performansını değerlendirmek için Google Analytics’i kullanabilirsiniz.

     

    2. Hedeflerinizi Gözden Geçirin

     

    Geçtiğimiz yıl hedefleriniz nelerdi ve ne kadarını başardınız? Bunun değerlendirmesini yaptıktan sonra 2013 yılı için blogunuza hedefler belirleyin. Kısa ve uzun vadede hedefler koymak başarı yolunda size motivasyon kaynağı olacaktır. Koyduğunuz hedefleri bir kenara not edin. Yıl sonunda tekrar değerlendireceksiniz.

     

    3. Kullanıcı Deneyimini Arttırın

     

    İçeriğinizin niceli ve niteliği çok önemlidir. Hatta blog yazarlığında en önemli şeydir. Bu içeriği okuyucunuzun kolayca okuyabilmesi sizin sorumluluğunuzdadır. Okuyucuların daha hızlı ve zahmetsiz bir şekilde gezebildiği, farklı cihazlardan rahatlıkla erişebildiği blog oluşturmayı fazlasıyla ciddiye almalısınız.

     

    4. Tasarımı Elden Geçirin

     

    Yeni yıla yeni bir görünümle girmek hem sizde hem de okuyucularınızda heyecan yaratacaktır. Eğer tasarımınız sizinle özdeşleşmişse  keskin değişiklikler yapmanız gerekmez. Ufak tefek detaylar da ekleyebilirsiniz.

     

    5. İçerik Planlaması Yapın

     

    Ne yazık ki çok az blogda gördüm içerik planlaması. “İçerik planlaması nedir?” diyecek olursanız kısaca açıklayayım. İçerik planlaması, editöryal bir takvimde hangi günlerde hangi tür içeriğin yayınlayacağını önceden planlamaktır. Bu sayede hem belli bir düzene kavuşacak hem de okuyucularınıza düzenli içerik sağlayacaksınız.

     

    6. Sosyal Hesaplarınızı Güncelleyin

     

    Devir sosyal medya devri. 2013 yılında da öyle olacak. Her sosyal ağda mutlaka bir hesap edinin. Mevcut sosyal hesaplarınızdaki güncellemeyi ihmal etmeyin. Tüm sosyal profillerinizde aynı resmi kullanmaya özen gösterin. Markalaşmanıza yardımcı olacaktır.

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan