- Home>
- Blogger ayarlar , seo , Web Araçları >
- Blogger Seo İçin Yapılması Gerekenler
Posted by : Unknown
12 Şubat 2013 Salı
Blog'unuz, “Arama Motoru Optimizasyonu” (SEO) ile uyumlu mu? İçeriğiniz yayınladığında arama motorları tarafından index'leniyor mu? Yazı ve Görseller de, SEO konusuna gereken önemi veriyor musunuz? Yukarıda kısa başlıklarla açıkladığım konu, bir site için çok önemlidir. Geçmişte bu konular ile ilgili birçok yazılar yazıldı. Blog'unuz da, (SEO) için önemli olan konular hakkında, hatırlatma yapmak istiyorum.
Bir blog'un can damarı olan blog içerik ve yayınlarda yapılması gereken konulardan bahsedeceğim.
İçerik Başlıkları :
→ İçerikleriniz, blog’unuzu temsil eden yazılardır. Yazılarınızı özetleyen en etkin kısımdır. Bu nedenle;
→ Başlıklarınızı çok uzun yazmamalısınız.
→ Başlık harflerinizin hepsi büyük olmaması gerekir.Kelimenin ilk harfini büyük yazmanız yeterlidir.
→ Blog başlığı, yazılarınızı yazdığınız pencere genişliğini, geçmemesine özen gösterin. Anlattığım konu hiçbir yerde yazmaz lütfen dikkat edin. Deneme yanılma ile bunu anlayabilirsiniz.Uzun başlık yazdığınızda yazınız bir yerden sonra (...) şeklinde bağlantı verir. Yazınızın anlamı yarım kalabilir
.
→ Yukarıda ki resimde, 22 rakam ve dört (-) tire mevcuttur. Bu rakamı arttırırsanız,
uzun bir başlık oluşur.
→ Bu başlığın, önizlemesine baktığımızda, normal bir görünüm elde edebilirsiniz.
Örnekler aşağıda verilmiştir inceleyin.
→ Her yazı yazdığınızda bu rakamları sayamayacağınıza göre, yaklaşık 30 rakam ve tire toplamından oluşan sayıyı, geçmemeniz en doğalıdır.
Yazı içeriğinin hazırlanması :
→ Yazı içeriğinizin birkaç cümlesi, yazınızı özetleyen kısım olmalı. Kalan kısmı açıklamalarla tamamlanabilir.
→ Yazılarınızı yazdıktan sonra, okuyarak eksikliklerinizi düzeltmelisiniz.
→ Yazılarınız içinde, bir önceki yazılarınızı kapsayan yazı bağlantısını, link olarak eklemeyi unutmayın.Zengin bir yazı Google’un en sevdiği konulardan biridir. Ayrıca Google seviyor diye değil, yazılarınızdaki bağlantılar, okuyucuya yol gösteren içeriklerdir. Yazılarınızı zenginleştiren unsurda budur.
→ Yazılarınızda, iç ve dış bağlantı linklerinizi koymayı unutmayın. İç bağlantılar sizin yazdığınız yazılara verilen linklerdir. Dış bağlantılarda, içerik dışı sitelere vereceğiniz bağlantılardır. Aşağıda ki resimde yazıya verilen bağlantı konusunu bir alt satırda açıklıyorum.
Maddelerin açıklaması ;
1. Yazınızda bağlantı verilecek kelime öbeğiniz
2. Bu kelimenin seçilmiş görseli
3. “Yazılara” kelimesine verilen iç bağlantı
4. Kesinlikle kullanmamanızı tavsiye edeceğim sekme “rel=nofollow” sekmesidir.
Burada şu anlatılıyor. Yazıyı takip etme veya resmi takip etme. Bizim amacımız zaten birşeyler öğretmek ya da göstermekse neden takip edilmesin ki ? Google’un da çok sıcak bakmadığı bir sekmedir. Bazen gerekli olabilir.Mümkün olduğunca gerek duymamaya bakın.
→ Yazıların yeni bir sekmede açılmasını istiyorsak, “bu bağlantıyı yeni pencerede aç” sekmesini işaretleyin. Bu sekmede çok amaçlı kullanılıyor.
Örneğin yeni pencerede açılması, blog tıklama sayısını azaltır.Aynı pencerede açılması tıklama ve geri dönme konusunu çoğaltır. Ben genelde yeni sekmede aç seçeneğini seviyorum. Ancak zaman zaman bende bu sistemi kullanıyorum.
Resimleriniz de özellikler sekmesini kesin kullanın ;
→ Yazılarınızda, mutlaka içeriğiniz ile uyumlu bir resim bulunsun. Resimler, okuyucunuzun ilgisini çeken en büyük araçlardır.
→ Fazla resim eklemekten sakının. Aşırı resim, blog hızınızı etkiler.SEO açısındanda iyi değildir.Blogunuz taranmadan pas geçilir. Arama Motorlarının blogunuzu hızlı okuyabilmesi için maalesef bu kurala uymak zorundasınız.Bir yazınıza 10 resim koyabilirsiniz. Üçüncü resimden sonra, yazı kesme sekmesini kullanabilirsiniz.Okuyucunuz zaten blogunuza bakmak için geldi ise, ( >> ) Devamı (Read More) yazılarınızı okuyacaktır. Yazının Devamı >> nasıl kullanılır inceleyiniz.
→ Resimlerinize, resim alt açıklamaları eklemeniz çok önemlidir. Google Görsellerini duymayan kalmamıştır. Bu resimler görseller tarafından taranır ve (img) olarak dizine eklenerek arama sayfalarında okuyucuya sunulur. SEO olarak resim alt niteliği eklemenin
de çok önemli olduğunu, hatırlatmak isterim.Okuyucu kitlenizin yaklaşık %10’u demektir. Görseller, Blog’unuza organik okuyucu taşırlar.
Aşağıda iki farklı yazı ile, bir resim'e alt nitelik kazandıran yazı nasıl eklenir inceleyin.
Resimde, Başlık metni : "Blogger SEO İçin Yapılması Gerekenler", yazısı yazılı
Hemen altında bulunan "Alternatif Metin" yazısında, dikkat ederseniz farklı bir açıklama mevcut.
Alternatif Metin : Seo hakkında bilinmesi gerekenler
Bu şekilde yazmamın nedeni, Google Görsel aramalarda iki alternatif seçenek sunmak istememdir. Her iki değişik açıklamadan birini arayan okuyucuyu, Blog'uma çekebilirim.Her halde anlatmak istediğim anlaşılmıştır.
Yazı Editörümüzün hemen sağında bulunan “Arama açıklaması” penceresi. Yazılarınız paylaşıldığında, içeriğinizin görüldüğü kısımdır. SEO olarak da büyük önem taşıyan alandır.
Bu pencereye, yazılarınızın içinde pasajlar seçip ekleyebilirsiniz. Her yazıda kullanmanızı tavsiye ederim. Siz kullanmazsanız Blogger otomatikman ilk yazı başlığınızdan bir pasaj seçer ve ekler. Sizin etkileyici reklam alanınız diyebilirim. Yazı içinden farklı alanlardan birkaç cümle seçin ve bu pencereye yapıştırın.Yazınız öz ve kısa olsun. İçerik konunuzu özetlesin. Aşağıda verdiğim açıklama örneğine bakın. Bu yazıyı ben belirliyorum, hemde yazı başlığımda, yazımın özünü anlatan kısmını oluşturuyor. Arama Açıklaması isimli, resmi inceleyin.
→ Yukarıda gördüğünüz “Büyütec” simgesi hem bir simgedir, hemde bu açıklamaların aramalarda görüleceğini anlatan bir ifadedir. Biraz sonra yayınlayacağım yazıda sizde pencere içinde göreceksiniz. İşte aramalarda çıkacak güçlü alan burasıdır. Üst kısımda resim, yanda açıklama ve yazının devamı ifadesi olan (..) işaretini göreceksiniz.
→ Ok işareti ile gösterdiğim kısımdaki simgeyi, yukarı aşağı alarak yazınızın tam pencere içine oturmasını sağlayabilirsiniz.
Yazılarınıza vereceğiniz etiketler :
→ Blog yazılarınız özgün ve eşsiz olmalı. Kopya içerik sahipleri, her ne kadar aramalarda çıksada, 2013 senesinde devreye tam girecek olan, Google Panda ve Google Plus Yazar ve çevre, uygulamaları ile, her an ! Bir tokat yiyerek, en alt sıralarda kendilerini bulabilirler.
Bu kaçınılmaz bir sonuçtur. Şu yazımı size 3 saatte yazıyorum. Beleşci blogcu arkaş da 5 dk da kopyalayıp kendine pay biçiyor.Herhalde buna dur diyecek bir düzenin olmasını Google sağlamalı. Merak etmeyin bu sene göreceksiniz.PageRank güncellemeleri şubat 2013 de bitecek. Sıra bu kopicilere gelecek. Onlara tavsiyem tokat yemeden bir an önce bloglarını yeniden tanzim edip düzenlemeleridir. Tabi blog’ları silinmeden bu işi çözebilirlerse sevinirim. Yoksa o kadar zamanları kalmadı.
→ Yazılarınız, etiketleriniz ile uyumlu olmalı. Etiketleri yazı içeriklerinden seçebilirsiniz. Etiket konusu çok önemli. Ancak etiket üreten bir aracımız yok. Ben wordpress alt tabanlı “Zemanta” kullanıyorum. Çok faydası olmasa da en azından bir fikir verebiliyor. İngilizce olması ve Türkçe yardım sunmaması pek fayda sağlamıyor. Ancak yinede faydalanmaya çalışıyorum. Yapacak birşey yok. Bir saatte kelime aramakla geçirecek kadar bol zamanım yok.
→ Google Adwors Kelime aracı, Chrome tarayıcısını da kullanabilirsiniz. Hatta Google Web Yönetici Araçlarında en önemli etiketleriniz de mevcut.Yararlanabilirsiniz. Bu kadar yazı herhalde bir yerlere gelmenizi sağlar. Unuttuğum bir konu varsa lütfen bildirin. Yorum yazarak diğer arkadaşların da okumasını ve konudan yararlanmasına yardımcı olun. Söz siz de.. 13 Şubat 2013
Bir blog'un can damarı olan blog içerik ve yayınlarda yapılması gereken konulardan bahsedeceğim.
İçerik Başlıkları :
→ İçerikleriniz, blog’unuzu temsil eden yazılardır. Yazılarınızı özetleyen en etkin kısımdır. Bu nedenle;
→ Başlıklarınızı çok uzun yazmamalısınız.
→ Başlık harflerinizin hepsi büyük olmaması gerekir.Kelimenin ilk harfini büyük yazmanız yeterlidir.
→ Blog başlığı, yazılarınızı yazdığınız pencere genişliğini, geçmemesine özen gösterin. Anlattığım konu hiçbir yerde yazmaz lütfen dikkat edin. Deneme yanılma ile bunu anlayabilirsiniz.Uzun başlık yazdığınızda yazınız bir yerden sonra (...) şeklinde bağlantı verir. Yazınızın anlamı yarım kalabilir
.
→ Yukarıda ki resimde, 22 rakam ve dört (-) tire mevcuttur. Bu rakamı arttırırsanız,
uzun bir başlık oluşur.
→ Bu başlığın, önizlemesine baktığımızda, normal bir görünüm elde edebilirsiniz.
Örnekler aşağıda verilmiştir inceleyin.
→ Her yazı yazdığınızda bu rakamları sayamayacağınıza göre, yaklaşık 30 rakam ve tire toplamından oluşan sayıyı, geçmemeniz en doğalıdır.
Yazı içeriğinin hazırlanması :
→ Yazı içeriğinizin birkaç cümlesi, yazınızı özetleyen kısım olmalı. Kalan kısmı açıklamalarla tamamlanabilir.
→ Yazılarınızı yazdıktan sonra, okuyarak eksikliklerinizi düzeltmelisiniz.
→ Yazılarınız içinde, bir önceki yazılarınızı kapsayan yazı bağlantısını, link olarak eklemeyi unutmayın.Zengin bir yazı Google’un en sevdiği konulardan biridir. Ayrıca Google seviyor diye değil, yazılarınızdaki bağlantılar, okuyucuya yol gösteren içeriklerdir. Yazılarınızı zenginleştiren unsurda budur.
→ Yazılarınızda, iç ve dış bağlantı linklerinizi koymayı unutmayın. İç bağlantılar sizin yazdığınız yazılara verilen linklerdir. Dış bağlantılarda, içerik dışı sitelere vereceğiniz bağlantılardır. Aşağıda ki resimde yazıya verilen bağlantı konusunu bir alt satırda açıklıyorum.
Maddelerin açıklaması ;
1. Yazınızda bağlantı verilecek kelime öbeğiniz
2. Bu kelimenin seçilmiş görseli
3. “Yazılara” kelimesine verilen iç bağlantı
4. Kesinlikle kullanmamanızı tavsiye edeceğim sekme “rel=nofollow” sekmesidir.
Burada şu anlatılıyor. Yazıyı takip etme veya resmi takip etme. Bizim amacımız zaten birşeyler öğretmek ya da göstermekse neden takip edilmesin ki ? Google’un da çok sıcak bakmadığı bir sekmedir. Bazen gerekli olabilir.Mümkün olduğunca gerek duymamaya bakın.
→ Yazıların yeni bir sekmede açılmasını istiyorsak, “bu bağlantıyı yeni pencerede aç” sekmesini işaretleyin. Bu sekmede çok amaçlı kullanılıyor.
Örneğin yeni pencerede açılması, blog tıklama sayısını azaltır.Aynı pencerede açılması tıklama ve geri dönme konusunu çoğaltır. Ben genelde yeni sekmede aç seçeneğini seviyorum. Ancak zaman zaman bende bu sistemi kullanıyorum.
Resimleriniz de özellikler sekmesini kesin kullanın ;
→ Yazılarınızda, mutlaka içeriğiniz ile uyumlu bir resim bulunsun. Resimler, okuyucunuzun ilgisini çeken en büyük araçlardır.
→ Fazla resim eklemekten sakının. Aşırı resim, blog hızınızı etkiler.SEO açısındanda iyi değildir.Blogunuz taranmadan pas geçilir. Arama Motorlarının blogunuzu hızlı okuyabilmesi için maalesef bu kurala uymak zorundasınız.Bir yazınıza 10 resim koyabilirsiniz. Üçüncü resimden sonra, yazı kesme sekmesini kullanabilirsiniz.Okuyucunuz zaten blogunuza bakmak için geldi ise, ( >> ) Devamı (Read More) yazılarınızı okuyacaktır. Yazının Devamı >> nasıl kullanılır inceleyiniz.
→ Resimlerinize, resim alt açıklamaları eklemeniz çok önemlidir. Google Görsellerini duymayan kalmamıştır. Bu resimler görseller tarafından taranır ve (img) olarak dizine eklenerek arama sayfalarında okuyucuya sunulur. SEO olarak resim alt niteliği eklemenin
de çok önemli olduğunu, hatırlatmak isterim.Okuyucu kitlenizin yaklaşık %10’u demektir. Görseller, Blog’unuza organik okuyucu taşırlar.
Aşağıda iki farklı yazı ile, bir resim'e alt nitelik kazandıran yazı nasıl eklenir inceleyin.
Resimde, Başlık metni : "Blogger SEO İçin Yapılması Gerekenler", yazısı yazılı
Hemen altında bulunan "Alternatif Metin" yazısında, dikkat ederseniz farklı bir açıklama mevcut.
Alternatif Metin : Seo hakkında bilinmesi gerekenler
Bu şekilde yazmamın nedeni, Google Görsel aramalarda iki alternatif seçenek sunmak istememdir. Her iki değişik açıklamadan birini arayan okuyucuyu, Blog'uma çekebilirim.Her halde anlatmak istediğim anlaşılmıştır.
Yazı Editörümüzün hemen sağında bulunan “Arama açıklaması” penceresi. Yazılarınız paylaşıldığında, içeriğinizin görüldüğü kısımdır. SEO olarak da büyük önem taşıyan alandır.
Bu pencereye, yazılarınızın içinde pasajlar seçip ekleyebilirsiniz. Her yazıda kullanmanızı tavsiye ederim. Siz kullanmazsanız Blogger otomatikman ilk yazı başlığınızdan bir pasaj seçer ve ekler. Sizin etkileyici reklam alanınız diyebilirim. Yazı içinden farklı alanlardan birkaç cümle seçin ve bu pencereye yapıştırın.Yazınız öz ve kısa olsun. İçerik konunuzu özetlesin. Aşağıda verdiğim açıklama örneğine bakın. Bu yazıyı ben belirliyorum, hemde yazı başlığımda, yazımın özünü anlatan kısmını oluşturuyor. Arama Açıklaması isimli, resmi inceleyin.
→ Yukarıda gördüğünüz “Büyütec” simgesi hem bir simgedir, hemde bu açıklamaların aramalarda görüleceğini anlatan bir ifadedir. Biraz sonra yayınlayacağım yazıda sizde pencere içinde göreceksiniz. İşte aramalarda çıkacak güçlü alan burasıdır. Üst kısımda resim, yanda açıklama ve yazının devamı ifadesi olan (..) işaretini göreceksiniz.
→ Ok işareti ile gösterdiğim kısımdaki simgeyi, yukarı aşağı alarak yazınızın tam pencere içine oturmasını sağlayabilirsiniz.
Yazılarınıza vereceğiniz etiketler :
→ Blog yazılarınız özgün ve eşsiz olmalı. Kopya içerik sahipleri, her ne kadar aramalarda çıksada, 2013 senesinde devreye tam girecek olan, Google Panda ve Google Plus Yazar ve çevre, uygulamaları ile, her an ! Bir tokat yiyerek, en alt sıralarda kendilerini bulabilirler.
Bu kaçınılmaz bir sonuçtur. Şu yazımı size 3 saatte yazıyorum. Beleşci blogcu arkaş da 5 dk da kopyalayıp kendine pay biçiyor.Herhalde buna dur diyecek bir düzenin olmasını Google sağlamalı. Merak etmeyin bu sene göreceksiniz.PageRank güncellemeleri şubat 2013 de bitecek. Sıra bu kopicilere gelecek. Onlara tavsiyem tokat yemeden bir an önce bloglarını yeniden tanzim edip düzenlemeleridir. Tabi blog’ları silinmeden bu işi çözebilirlerse sevinirim. Yoksa o kadar zamanları kalmadı.
→ Yazılarınız, etiketleriniz ile uyumlu olmalı. Etiketleri yazı içeriklerinden seçebilirsiniz. Etiket konusu çok önemli. Ancak etiket üreten bir aracımız yok. Ben wordpress alt tabanlı “Zemanta” kullanıyorum. Çok faydası olmasa da en azından bir fikir verebiliyor. İngilizce olması ve Türkçe yardım sunmaması pek fayda sağlamıyor. Ancak yinede faydalanmaya çalışıyorum. Yapacak birşey yok. Bir saatte kelime aramakla geçirecek kadar bol zamanım yok.
→ Google Adwors Kelime aracı, Chrome tarayıcısını da kullanabilirsiniz. Hatta Google Web Yönetici Araçlarında en önemli etiketleriniz de mevcut.Yararlanabilirsiniz. Bu kadar yazı herhalde bir yerlere gelmenizi sağlar. Unuttuğum bir konu varsa lütfen bildirin. Yorum yazarak diğer arkadaşların da okumasını ve konudan yararlanmasına yardımcı olun. Söz siz de.. 13 Şubat 2013