• Posted by : Unknown 2 Mayıs 2013 Perşembe

    Merhabalar herkese. Bu yazımda sizlere blog dünyasının ufak ama etkili ! yaramaz çocuklarından bahsedeceğim. Bu ufak ama etkili yaramaz çocuklar derken 15-16 yaşlarındaki ufaklıklardan bahsediyorum. Bu sözümün yanlış anlaşılmasına tutulup başka şekilde anlaşılmasına gerek yok. 15-16 yaşında olmasına rağmen çok güzel içerikler ve işler yapan çocuklarda var. Sözüm elbet bunları kapsamıyor.

    Malum blog yazarlığı blogger, blogcu, wordpress vb. sistemlerin ücretsiz olması sebebiyle herhangi bir maddi geliri olsun olmasın herkesin yapabileceği bir iş haline geldi. Aslında gelmedi ama şu an insanlarımızın üzerinde olan ya da bırakılan etki bu şekilde diyebilirim. Bu 15 yaşlarındaki küçük kardeşlerim bir blogger sitesi açıp 3-5 özgün ! içerik girdikten sonra abilerinin, ablalarının sitelerinde ne var ne yok aşırıyorlar. Buraya kadar herşey harika :)

    kopya içeriğe hayır
    Kısa vadede başarılı da oluyorlar aslında. Pagerank değerleri olsun, trustrank değerleri olsun kısa sürede harika yerlere geliyorlar. Bir de forum sitelerinin yorum kardeşliği kısımlarında bir de yorum kardeşliği başlattıkları zaman daha da iyi oluyor. Bunu zaten herkes yapıyor buraya kadar hadi yine sıkıntı yok diyelim. İçerikleri (ç)almalarına bile sıkıntı yok diyorum dikkat edin. Eğer biri kopya ediliyorsa, taklit ediliyorsa zaten başarılı olduğu için taklit ediliyordur. Sorun ne biliyor musunuz? Sorun bu kardeşlerimin yazmış oldukları bir kaç özgün içerikten biri ya da bir kaçı başka sitede görülsün ooooo diğer blog sahibine demediklerini bırakmazlar. Sen niye aldın benim yazımı, niye kaynak göstermedin, seni şikayet edeceğim felan filan. Sonra hemen bloglarında bir yazı yazarlar xxx isimli blog benim içeriklerimi çalmıştır felan :) Çoğu mesala eklenti paylaşıyor o eklenti Allah bilir nereden alınmıştır kim bilir, aynı kodu başka sitede görsünler " Vay benim eklentimi kullanıyorsun" :) komik şeyler bunlar ya... Ama o küçük kardeşlerim yaptıkları hataları çok geçmeden öğreniyorlar ve artık yapmıyorlar.

    Bu yazıyı yazma amacımda başıma böyle bir şey gelmesinden dolayı. Blogumda blogger eklentileri kategorisinde bir yazı yazmıştım ve kodları bloghocam'dan almıştım. Altına da kodlar bloghocam'dan alıntıdır yazdım. Neyse aradan iki gün geçti 16 yaşında bir kardeşim sitenizde benim yazılarımı kullanıyorsunuz kaldırın dedi :) Hangi yazı sizin dedim acaba? Eklentide yer alan kodlar benim sitemden alınmış dedi :) Cevap bile yazmadım ya. Sonra bir baktım küçük kardeşimin sitesinde yer alan tüm içerikler copy-paste. Umarım artık internet dünyamız daha fazla çöplük haline gelmez.

    Sizinde başınıza bu tarz bir olay geldiyse yorum formundan belirtebilirsiniz. Umarın gelmemiştir :)))

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan