• Posted by : Unknown 1 Eylül 2012 Cumartesi

    Özellikle blog yazmak için işe koyulan çiçeği burnunda blog yazarları kendilerini yepyeni bir dünyanın içerisinde bulurlar. İlk olarak tek amaçları yazı yazmak olan blog sahipleri, daha sonra artık yazı yazmak dışında da siteleriyle ilgilenmeye başlarlar ve yeni terimlerle karşılaşırlar. Bu terimlerden belki de en önemlisi seo'dur. Seo'nun ne olduğunu araştırdığınız zaman karşınıza bir çok tanım çıkacaktır. Bu tanımları bir araya topladığımız zaman ortaya "Arama Motoru Optimizasyonu" çıkacaktır. Ama bence tanımı şu şekilde yaparsek hiç de yanlış olmaz: seo=sabır ve emek...


    seo rehberi

    Özellikle seo konusunda hiç tecrübesi olmayan blog sahipleri açıkça söylemek gerekirse, sitelerinin bir günde inanılmaz yerlere geleceğine inanır. Ama aradan zaman geçtikçe yaptığı yanlış seo işlemlerinin karşılığınıda maalesef olumsuz bir şekilde alır. Bende henüz seo konusunda yeni olan blog yazarları için kendi tecrübelerimden bahsetmek istiyorum. Seo açısından en önemli unsurlarından olan link inşaası belki de özgün içerikten sonra seo'nun olmazsa olmazları içindedir.

    Siteniz İçin Link İnşaası Çok Önemli

    Sitemizi açtıktan sonra 1,5-2 ay (kendi tücrübelerime göre) sitemize sadece özgün içerikler girelim. Google ve diğer arama motorlarına amacınızın sadece insanlara yardım etmek olduğunu ve bunun için içerik hazırladığınıza inandırmanız gerekiyor. Özgün içerik girerek sitenizi Google'ın gözüne bir nebze soktuktan sonra yapmanız gereken artık backlink inşaası.

    Backlink inşaası yaparken en önemli backlink kaynağınızın paravan bloglar ( Not: Paravan Blog: Ana sitenize link vermek için oluşturmuş olduğunuz, gerçek sitenizle benzer içeriğe sahip blog olarak kısa bir tanım yapabiliriz.)  olduğunu düşünüyorum. Ama paravan bloglar ile uğraşması ve emek vermesi çok zor. Çünkü ana sitenizle nasıl uğraşıp içerik üretiyorsanız, paravan siteniz için de aynı ölçüde içerik üretmek zorundasınız. Bu işlem çok uzun ve emek isteyen bir iş olduğu için bu işleme ben pek vakit ayıramıyorum açıkçası.

    Diğer bir yöntem ise forum siteleri için içerik oluşturmak. Oluşturmuş olduğunuz içerikleri, forumda yayınlarken seçmiş olduğunuz anahtar kelime ya da kelimelere link vererek link almış olursunuz. Bu yöntemde oldukça fazla kullanılan yöntemlerden biri diyebilirim. Ayrıca bu şekilde hem backlink sağlamış olursunuz hem de forumdan ziyaretçi de çekmiş olursunuz.

    Backlink almak için kullanmanız gereken en önemli yöntemlerden biride tanıtım yazıları. Özellikle son gelen penguen güncellemesi ile tanıtım yazılarının önemi bir kat daha arttı. Peki, tanıtım yazılarını nasıl alabilirsiniz? Tanıtım yazısı yazmak istediğiniz blog sahibi ile iletişime geçerek sitesinden tanıtım yazısı almak istediğinizi söyleyin. Size olumlu ya da olumsuz bir cevap mutlaka gelecektir.(Tanıtım yazıları site sahipleri tarafından belirli ücretler dahilinde alınır. Tam anlamıyla tanıtım yazısı olmasa da misafir yazarlık ile de backlink alınabilir. ) Misafir yazar olarak yazmış olduğunuz yazıyı blog sahibi sitesinde yayınlar ve sizin sitenize link verir. Bu şekilde de siz backlink kazanırken, karşı tarafta ücretsiz bir içerik kazanmış olur.

    Backlink inşaası yaparken yapılan hatalardan birinin de karşılıklı link değişimleri olduğunu düşünüyorum.Çünkü google botları çok iyi  hazırlanmış olduğu için karşılıklı link değişimi yapan siteleri tespit eder ve gerekli cezayı da keser. Tabii bu işlem bir kaç günde olacak bir şey değil. Almış olduğunuz linkten dolayı belirli bir süre arama motorlarında  bir süre yükselebilirsiniz bile. Ama en sonunda google tarafından gerekli cezayı yersiniz. Bu şekilde link almak yerine çapraz link değişimi yapmak en mantıklısı. Siz siz olun karşılıklı link değişimi yapmaktan kaçının.

    karşılıklı backlink çeşidi


    çpraz backlink çeşidi

    Yukarıda yer alan resimleri incelediğiniz zaman ne dediğimi tam anlamıyla anlayabilirsiniz. Ben backlink inşaası yaparken daha çok misafir yazarlık yapmaya çalışıyorum. Anahtar  kelimem ile ilgili seo çalışması içinse backlink alırken daha çok tanıtım yazılarını kullanıyorum. Misafir yazarlık ile almış olduğum linkler Google'ın gözünde sitenin itibarını artırırken tanıtım yazısı ile almış olduğum linkler ise anahtar kelimem ile ilgili yükseliş yapmamı sağlıyor.

    Link inşaası yapılırken kullanılan diğer ve etkili yöntemlerden biri de sitenizi dizinlere eklemektir. Sitenizi eklediğiniz dizinler ne kadar kaliteli ve iyiyse bu sizin siteniz için maksimum fayda sağlayacaktır. Şu an için dünyada en iyi dizinlerden olan ve google tarafından da çok sevilen bir dizin olan Dmoz'a sitenizi mutlaka kaydettirmeye çalışın.

    Link inşaası yaparken en çok kullanılan yöntemlerden biri de alexa değeri düşük sitelerden yorum şeklinde alınan linklerdir. Bu şekilde alacağınız kaliteli linkler sayesinde hem anahtar kelimede yükselme sağlarsınız hem de sitenizin google gibi arama motorlarında yükselmesine de olanak sağlarsınız.

    Benim bu konuda bahsedeceklerim bu kadar. Siz de değerli görüşlerinizi yorum formundan paylaşabilirsiniz.
    

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan