• Posted by : Unknown 12 Eylül 2012 Çarşamba

    Böte bölümü hakkında bu yazımda klasik bilgileri(tanımı, kaç yılında açıldığını, kaç üniversitede olduğunu vb.) vererek başlamak istemiyorum. Direk bölüm hakkında, bölümün artıları ve eksileri ile başlamak istiyorum.

    Böte bölümü öğrencileri 4 yıl boyunca eğitim fakültesinde çeşitli dersler alıyorlar. Gerek alan dersleri, gerek klasik dersler, gerekse eğitim dersleri. Böte bölümünde eğitim-öğretim hayatımı devam ettirmekte olan biri olarak açıkça söylemek gerekirse, teknik bir eleman olarak mı yoksa öğretmen olarak mı yetişiyorum inanın ki bilmiyorum. Bazı dönemler kendimi özel sektör için geliştirmeyi, bazı dönemler içinse öğretmen olacağımı ve kendimi öğretmenlik için geliştirmem gerektiğini düşünüyorum.

    böte atamaları ve iş imkanları
    Bir kaç yıl öncesine kadar MEB tarafından oldukça iyi ataması yapılan Böte bölümü mezunu öğrencilerin son bir kaç yılda maalesef atama sayıları oldukça düştü. Aslında bölümde okutulan dersler sayesinde özel sektörde çalışılabilir. Ama özel sektörde iş bulmak çok kolay mı? Evet çok kolay ! Ama nasıl ? Böte bölümünde 4 yıl boyunca okutulan derslerden olan Öğretim Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Programlama gibi derslerin herhangi birinde kendinizi profesyonel olarak geliştirebilirseniz oldukça iyi fiyatlara iş bulma imkanınız olabilir. Ama maalesef bu konularda öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri oldukça zor. Sebebi ise, öğrenciden kaynaklı diyebilirim. Bu dersleri alırken, gerekli özeni gösterirse yani dersi teorik olarak değilde pratikte öğrenmeye çalışırsa oldukça iyi işler bulabilir. Tabii bu geliştirme işinde öğrenci tek bırakılmamalı, bölüm hocaları tarafından da maksimum seviyede desteklenmeli. Ama çoğu üniversitede hocalarında öğrencilere ilgisi çok az.

    Ülkemizin önde gelen üniversitelerinden olan O.D.T.Ü'den mezun olan böte öğrencileri oldukça iyi işler buluyor. İnternette biraz araştırma yaptığınız zaman bunun bir çok örneği ile karşılaşabilirsiniz. Bir böte öğrencisi 1.sınıftan itibaren kariye yoluna karar vermeli ve hangi bölümde kendini geliştirmek istiyorsa 4 yıl boyunca kendini geliştirmek istediği bölüm ile ilgili adeta yatıp kalkmalı. Örnek vermek gerekirse;

    1) Programlama (C, C++, C#, PHP...),

    2) Uzaktan Eğitim Uzmanı,

    3) Grafik Canlandırma( Photoshop, Flash vb...),

    4) Öğretim Tasarımcısı,

    5) Proje Uzmanı.

    Aslında bu liste daha da uzatılabilir. Ama en fazla iş imkanı bu gibi bölümler de diyebilirim. Bölüm atamasını da düşünecek olursak böte öğrencilerinin kendilerini herhangi bir bölümde geliştirmeleri şart görünüyor. Umarım bölüm atamaları ilerki yıllarda daha iyi yerlere gelir. Siz de bu yazı hakkında düşüncelerini yorum formundan paylaşabilirsiniz.

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan