• Posted by : Unknown 13 Temmuz 2012 Cuma

    Hemen hemen herkes seo kelimesini duymuştur. Özellikle blog yazarlığı konusunda iddialı olanlar bu konuda ellerinden geldikçe kendilerini geliştirirler ve blog sitelerini yükseltmeye çalışırlar.

    Makalenin başlığı biraz garip gelebilir ama aklıma böyle geldi ve yazdım sonra da değiştirmek istemedim :) Yoksa profesyonel bir seo uzmanı olduğumdan böyle bir başlık atmadım. Sadece kendime yetecek, ama sağlam olduğunu düşündüğüm bilgilerim var sizlerle de bunları paylaşmak istiyorum. İlk olarak seo nedir?

    SEO Nedir?


    Klasik olarak seo'nun tanımı; sitelerin arama motorları algoritmalarına uyum sağlaması için yapılan çalışmalar diyebiliriz. Günümüzde en büyük arama motoru elbette Google. Hemen hemen herkes sitesini google arama motorunda yükseltmek için uğraşıyor. Çünkü gerek ülkemizde gerek dünyada en çok tercih edilen arama motoru şüphesiz google.


    Arama motorlarında yükselmek için bir çok kişi sizlere bazı yöntemler mutlaka söyleyecektir. Bunlara örnek olarak; özgün içerik, backlink, tanıtım yazısı, sosyal imleme vb. Bunların hepsi tabii ki doğru ve rüştü ispatlanmış şeyler ve bunu da kimse inkar edemez. Ben seo konusunda kendi yaptığım ufak şeylerden bahsedecek olursam; yeni açmış olduğum bir bloga temel olarak oldukça özgün makaleler girmeye özen gösteriyorum. Ayrıca yazmış olduğum makaleleri belirli bir süre için düzgün bir periyotta yazıyorum. Örnek olarak 2 günde bir yazı şeklinde. Bu şekilde ne kadar devam ettiğimi soracak olursanız; aslında kafama göre takılıyorum :) Bakıyorum ki siteme artık ziyaretçi gelmeye başlamış ve yazmış olduğum yazılarda hızlı bir indeks almaya başlamışsa bu periyotu 4-5 günde bir yazıya düşürüyorum.

    Daha sonra ise elimden geldiğince diğer sitelerden backlink almaya çalışıyorum. Ama bu backlinkleri çöplük sitelerden değil, cidden özgün ve kaliteli olduğunu düşündüğüm sitelerden almaya çalışıyorum. Aradan 2-3 ay gibi bir süre geçtikten seçmiş olduğum anahtar kelimem de gözle görülen bir artış olduğunu fark ediyorum :) Zaten bu artış siteme gelen ziyaretçilerden de kısa süre içerisinde anlaşılıyor. Daha sonra ise bir kaç tanıtım yazısı alarak ve sosyal medyayı kullanarak siteme özgün içerik girmeye devam ediyorum. Son olarak aradan 4 ay gibi bir süre geçtikten sonra sitemi seçmiş olduğum anahtar kelimem de ilk sıra olmasa bile 1.sayfaya çıkarabiliyorum.

    Şimdi bu yazıyı okuyan mutlaka profesyonel seo'cu arkadaşlar olacaktır :) Ben profesyonel bir seo'cu olmadığımı yazının başında da belirtmiştim zaten. Sadece blog yazarlığı işiyle ve web dünyasıyla uğraşan kişilerin bilmiş oldukları temel şeyleri paylaşmak istedim. Ama günün birinde de profesyonel bir seo'cu olurmuyum bunu da geçen zaman gösterecek. Benim temelde kullanmış olduğum yöntemler bunlar arkadaşlar. Bu konuda aslında bu yazıyı okuyan herkesin görüşlerini de merak ediyorum. Çünkü herkes farklı yöntemler deniyorlar. Sizin de bildiğiniz ve kullandığınız yöntemler var ise yorum kısmından paylaşırsanız çok sevinirim.

    Umarın faydalı bir yazı olmuştur. Herkese kolay gelsin iyi bloglamalar...

    Leave a Reply

    Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

  • Copyright © 2013 - Hyperdimension Neptunia

    Blogger Ve Wordpress Tema Arşivi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan