Google, kullanıcılarına en doğru ve en kaliteli sonuçları verme konusunda oldukça yol kat etti. Eğer SEO ile ilgili takip ediyorsanız muhtemelen “Author Rank” kavramıyla karşılaşmışsınızdır. Bu yazıda, fazla kişi tarafından bilinmeyen ve aram sonuçlarına çok ciddi etki edecek olan Author Rank kavramından bahsetmek istiyorum.
Author Rank Nedir?
Google+ ilk açıldığında herkes sıradan bir sosyal ağ olarak görmüş ve ölü bir hayalet kasabaya benzetmişti. Ancak zamanla Google+’ın bir sosyal ağdan çok daha fazlası olduğu anlaşıldı.
Google+ öncesinde Google’ın, web içeriği oluşturan kişiyle ilgili bilgi sahibi olması mümkün değildi. Google+ ile birlikte her içeriğin yazarı tespit edilmeye başlandı. Yani Google+ webde içerik üreten yazarlar için aynı zamanda dijital bir kimlik görevi görüyor. Artık içeriği oluşturan kişinin itibarı (Author Rank) arama sonuçlarına direkt etki edecek.
Şunu da belirtmek isterim ki Author Rank mevcut algoritmaların yerini alacak bir algoritma değil. Tüm diğer kriterleri destekleyici bir etken olarak düşünebiliriz.
Bu grafiği örnek göstermek için oluşturdum. Grafikte her bir yazarın isminin yanındaki küçük kırmızı rakamlar o yazarın Author Rank’ini gösteriyor. Örneğin bir arama sorgusunda normal şartlarda 3. sırada çıkan Serdar’ın yazısı, Author Rank’i diğer yazarlardan daha yüksek olduğu için bundan sonra 1. sırada çıkacak.
Author Rank Nasıl Belirlenir?
Author Rank’in neye göre belirlendiğine geçmeden önce şunun altını bir kez daha çizmek istiyorum, Author Rank sitelerin sıralamasını tek başına belirleyen bir algoritma değil. Sadece faktörlerden biri.
Google Author Rank’in nasıl hesaplandığına gelirsek, yaklaşık 200 faktörün Author Rank değerini belirlemede rol oynadığı söyleniyor. Bunlardan en önemlileri şunlar:
- Google+ Etkileşimi: Bir yazarın kaç kişinin Google+ çevresinde olduğu ve çevresinde olduğu kişilerin itibarları.
- Sosyal Aktivite: Yazarın yazdığı içeriklerin aldığı +1’ler, beğenler ve tweetler. Yani sosyal medyada paylaşılması.
- Yazarın Yazdığı Siteler: Yazarın içerik yazdığı sitelerin popülaritesi ve kalitesi.
- Google+ İçerikleri: Yazarın Google+ için oluşturduğu iletiler, o iletilerin +1’lenmesi, yorum alması ve paylaşılması.
- Yazı Etkileşimi: Yazarın oluşturduğu içeriklere gelen yorumların sayısı.
- YouTube Etkileşimi: Yazarın Youtube abone sayısı, videolarının beğenilmesi ve aktivitesi.
Henüz Google tarafından açıklanmadığı için aslında kimse tam olarak hangi faktörlerin Author Rank değerini bilmiyor. bunlar ön görülen, tahmin edilen ve dünyaca ünlü SEO komünitelerinde yer alan bilgilerdi. Author Rank ile ilgili detaylar gün yüzüne çıktıkça sizlerle paylaşacağım.